تدریس در سامانه لمپس دات آی آر

استانداردهای ویدیو آموزشی در لمپس دات آی آر
کیفیت تصویر

– سامانه لمپس دات آی آر، محتوای آموزشی را به نام خود شما منتشر می‌کند و شما مي‌توانيد در پروفايل لمپس دات آی آر و همین‌طور اسلاید دوره که در اختیار شما قرار می‌گیرد، رزومهٔ کاری، لینک شبکه‌های اجتماعی و وب سایت شخصي خودتان را قرار بدهید. بنابراین نیازی نیست درون محتوای ویدئویی تبلیغات کنید، یا زیرنویس و واترمارک در آموزش بگذارید. البته این به معنای آن نیست که نیازی به معرفی خودتان نیست.
– نرم افزار Camtasia نرم‌افزار مناسبی برای ضبط و ادیت ویدئوهای آموزشی است (قابل دریافت از این صفحه) و به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز، صدا و تصویر را به صورت جداگانه با نرم‌افزارهای مختلف ضبط کرده و وارد این نرم افزار کنید.
– اندازه تصویر در ویدئوی آموزشی باید به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند به راحتی جزئیات تصویر را مشاهده و آموزش را دنبال کند.
– از بزرگنمایی تصاویر بی‌کیفیت خودداری کنید چراکه تصویر را پیکسلی نشان داده و تجربهٔ مناسبی را برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

کیفیت صدا
– صدای رسا و با کیفیت یکی از مهمترین ویژگی‌های ویدئوهای آموزشی است. کاربران دوست دارند صدایی که می‌شوند بدون نویز باشد و نسبت به صدای بی‌کیفیت واکنش منفی نشان می‌دهند.
– برای صدای خوب، الزاما نیازی به میکروفون گران‌قیمت ندارید. بلکه برای مطمئن شدن از کیفیت صدا، حتما قبل از ضبط با سیستم‌ها، تنظیمات و میکروفون‌های مختلف صدای خود را تست کنید.

کیفیت بیان
– قبل از ضبط حتما چندین بار تمرین کنید تا مطالب را بتوانید به خوبی و بدون تپق زدن انتقال بدهید، چرا که کاربران دوست دارند مدرس کاملا به مبحث مسلط باشد. وقتی تولیدکننده برای به خاطر آوردن چیزی فکر کند، کاربر این موضوع را به حساب عدم تسلط کافی برای انتقال محتوا می‌گذارد.
– یکی از مهمترین وجوه تمایز تولیدکنندگان، بیان خوب و انتقال مناسب محتوا به کاربران است. تولیدکنندگان باید به موضوع آموزشی خود تسلط داشته باشند و بتوانند به راحتی آن را به کاربران خود منتقل کنند. تلفظ صحیح کلمات فارسی و انگلیسی نیز در بیان تاثیر مستقیم داشته و در انتقال مناسب و صحیح محتوا به کاربران نقش مهمی دارد.
– برای اینکه کاربران بیشتر با شما و محتوای ارتباط برقرار کنند، بهتر است که با انرژی صحبت کنید.
– با توجه به این که محتوای شما به نام خودتان در سامانه لمپس دات آی آر منتشر می‌شود، بنابراین محتوا تأثیر مستقیم در برندینگ شما و معرفی‌تان به دیگران دارد، و در نتیجه محتوای باکیفیت از فروش بهتری برخوردار خواهد شد.

ویدیوی معرفی
ویدئوی معرفی مناسب، به کاربران کمک می‌کند تا با اعتماد بیشتری محتوای شما را برای یادگیری انتخاب نمایند. از دیدگاه تکنیکی، ویدئوی معرفی شامل توضیحاتی در مورد اطلاعاتی است که در این دوره به کاربران انتقال داده می‌شود. در نهایت برای ترغیب کاربران به مشاهدهٔ ویدئوی معرفی شما، توصیه می‌کنیم ویدئوی معرفی شما حداکثر سه دقیقه باشد. موضوعاتی که بهتر است در ویدئوی معرفی به آن اشاره کنید شامل موارد زیر می‌شود:
– معرفی مدرس
– سابقه (در صورت تمایل)
– موضوع دوره و موضوعاتی که در دوره به آن اشاره خواهد شد
– این دوره برای چه کسانی مناسب است
– پیش نیاز دوره چیست
– در انتها کاربران چه چیزی را یاد می‌گیرند.

درصد همکاری با لمپس دات آی آر
لمپس دات آی آر تنها بر بستر عرضهٔ محتوا و خدمات پژوهشی استوار بوده و تولیدکنندگان محتوا را در فروش آن سهیم می‌کند. این سامانه برای محتوای رایگان هیچ مبلغی را از بازدیدکننده دریافت نخواهد کرد و همواره بازاریابی را بر روی محتوا انجام خواهد داد. اگر محتوا قابل فروش باشد و به‌صورت انحصاری در سامانه لمپس دات آی آر قرار داده شود، 100 درصد از فروش به تولیدکننده تقدیم می‌گردد. برای محتوایی که خارج از سامانه لمپس دات آی آر نیز به صورت آنلاین منتشر شود، پنجاه درصد از فروش به تولیدکننده تقدیم خواهد شد. لمپس دات آی آر محتوا را به هیچ‌وجه نمی‌خرد و دستمزد نمی‌پردازد.

نحوه تسویه حساب در لمپس دات آی آر
از سوی اپراتورهای لمپس دات آی آر، گزارشی شامل لیست کاملی از فروش، درآمد، میزان بازخورد، و تعداد شرکت‌کنندگان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در تولید آموزش‌های بهتر به شما کمک کند. در صورتی که مبلغ حساب شما بیشتر از ۱۰۰ هزارتومان باشد، در هر زمانی که مایل بودید می‌توانید درخواست تسویه حساب خودتان را بدهید، در غیر اینصورت سامانه لمپس دات آی آر در انتهای هر ماه اقدام به تسویه حساب و پرداخت وجوه به حساب اساتید می نماید.

ارزش گذاری محتوا در لمپس دات آی آر
ارزش گذاری محتوای تولیدکنندگان بر عهدهٔ خود آنها است. اما سامانه لمپس دات آی آر بر اساس معیارهای مختلف رشد بازار و قیمت‌های رقابتی، بازهٔ قیمت را به تولید‌کننده پیشنهاد خواهد داد. تولیدکننده می‌تواند بر اساس تشخیص و سیاست‌های رقابتی خود، قیمت نهایی را مشخص کند.